Home

Wie zijn wij?

Foto galerij

Gastenboek

Links

Tools

Restricted Area

Archief

    - 2016

    - 2015

    - 2014

    - 2013

    - 2012

    - 2011

    - 2010

    - 2009

 

Contact

  

Hieronder staan de verslagen van circuit-seizoen 2014.  Dit jaar traditioneel begonnen in

het Spaanse Alcarras, alleen in de eerste week van april en met een andere organisatie;

het duitse Bike-promotion.  We zijn rustig begonnen: met z'n 3en.

Verder hebben we ook dit seizoen niet echt veel gereden, maar wel veel plezier gehad.

Bovendien hebben we kunnen assisteren bij het endurance team van Rafael Racing

tijdens de 6uur van Spa.

 

Zaterdag 4 oktober 2014, 's-Gravenzande

 Oldtimer festival op het marktplein in 's-Gravenzande (auto's en motoren). Veel bekende

gezien en veel gezelligheid met mooi weer. Afgesloten met een paar ijskoude biertjes.

Woensdag en donderdag 20 - 21 augustus 2014, Nurburgring (D)

Met Bike-Promotion (en Motorrad magazine) op de Nurburgring.

 Dinsdag avond om een uur of 11 aangekomen op de enorme paddock van de GP baan van de

Nurburgring in de Duitse Eifel. Aangezien Fer er al was kon hij ons mooi helpen alles op te

zetten. Om half twaalf alles klaar en zaten we al weer aan het bier.

's Nachts was het erg fris maar de strak blauwe lucht de volgende ochtend beloofde veel goeds. 

Omdat het lang geleden was dat we hier gereden hadden, de eerste sessies de baan weer

verkennen en het tempo rustig opbouwen. Bovendien was het erg druk op de baan met een groot

ondeling verschil. Dit leverde regelmatig gevaarlijke situaties op.

In pitbox 11 stond voor iedereen wat te eten en te drinken.  Heerlijke lunch! 

 Na de middag op de eerste dag, werd er een nieuwe indeling gemaakt.  Omdat dit meer ruimte

gaf, ging het tempo weer iets omhoog.

's Avonds kwam Fer en Wen langs en hebben we gezamelijk gegeten, gevolgd door een koud

biertje. Net als de nacht; de temperatuur zakte ruim onder de 10 graden.

 In de ochtend besloten we de eerste sessie over te slaan om de baan wat te laten opwarmen.

We konden goed ons ritme vinden en naarmate er meer vrije ronden gemaakt konden worden

vlogen de rondetijden omlaag wat resulteeerde in verbetering van ons PR met zo'n 5 sec !

 Aan het eind van de dag ging Fer met Wen vast richting huis. We moesten nog 2 sessies en

dan konden we rustig inpakken en ook huiswaats gaan. Voorlaatste sessie had Eric een

electrisch probleem en moest deze sessie voorbij laten gaan. De laatste sessie moesten we het

dan maar doen.

Tijdens de eerste volle ronde van deze laatste sessie, sloeg echter het noodlot toe. Eric en Rene

reden met een hoger tempo dan het groepje van ca. 5 man verderop. Bij het insturen van de

Dunlop-Kehre, en rechterbocht van 180 graden, maakte de voorste rijder van dat groepje een fout,

ging op de rem en stuurde de motor naar buiten en drukte een andere rijder naar buiten. Daarna

besloot deze rijder zonder om te kijken de baan weer op de sturen. Precies voor Rene wat een

aanrijding tot gevolg had. Rene probeerde de motor rechtop te houden en ramde daarna de boarding.

Hierdoor werd zijn voetsteun in zijn kuit geboord. Door de heftige bloeding mocht Rene met de

helikopter naar het ziekenhuis in Koblenz, waar hij diezelfde avond nog is geopereerd.

Net nadat Rene vertrokken was met de helikopter, zijn we de spullen in gaan ruimen om ook naar

Koblenz te gaan. Hartverwarmend was alle hulp die we aangeboden kregen op de paddock van de

andere rijders.

Een week later was Rene gelukkig weer thuis in Nederland en hersteld voorspoedig. Wel zal er de

komende periode wat aan zijn motor geknutselt moeten worden...

(Ron, Rene, Eric)

 

Donderdag 17 juli 2014, Assen 27 oC

  Het beloofde een mooie en warme dag te worden, dus hadden voldoende water meegenomen.

  We hadden ook extra toeschouwers meegenomen; Kayleigh en Jan, beide met fototoestel.
  Er zat een opgaande lijn in de rondetijden gedurende de dag. Echter werd het na de middag
  zo warm, dat de concentratie hier en daar wegviel. Dat los je met een slok water niet op!
  Bij Ron liep het even niet zo lekker. Komt de volgende keer vast wel weer goed. Was ook niet
  het beste weer om er vol voor te gaan. Was een ware uitputtingsslag.
  Gedurende de laatste sessies namen we af en toe een alternatieve route en werd besloten
  wat rustiger aan te doen.
  Tijdens de laatste sessie waren we Rene LN kwijt geraakt. Later werd hij terug gebracht door
  de circuit dienst achter op het karretje. Er bleek een koelings probleem van de motor aan ten
  grondslag te liggen (lekke koelwaterslag).
  Tenslotte gezamelijk een biertje gedronken op de afloop van weer een mooie dag.
  Op de weg terug, weer eens gegeten bij "de raket" in de Wijk.
  Bedankt MSL voor deze mooie dag.

(Eric, Ron, Rene M, Rene LN)

 

Zaterdag 28 juni 2014, Zandvoort

 De knutsels gaan rijden met MSL op CPZ, op die dag dat meeste naar de TT van Assen gaan!
Was de eerste maal Zandvoort dit jaar, dus de avond tevoren vast de bus gepast onder de tunnel.
Ging allemaal prima en hebben rustig de handel kunnen opzetten. De volgende ochtend kwam
Rene LN met z'n vriendin.
Het weer was aanzienlijk beter dan voorspelt dus daar geen beperkingen.
Eerste ronden gingen wel wat stroef op het hobbelige circuit van Zandvoort. Gelukkig al snel
weer het tempo te pakken en konden met z'n 3-en lekker onze rondes draaien. Eerst kregen we
Jan (de fotograaf) op bezoek en later in de middag werden we vereerd door de dames (vrouwen en dochters).

Die konden ons mooi aanmoedigen tijdens de race.
Rene LN verbeterde tijdens de kwalificatie zijn PR (4e sessie).
Laatste sessie (5e) van de dag was de MSL-cup waar Rene M en Eric hun PR hebben weten aan
te scherpen. Helaas lukte Rene LN dat tijdens de race niet maar had toch al een goede tijd staan.
Aan het einde van de dag eerst wat gedronken voor we gezamelijk naar Pizzeria Andrea in Zandvoort gingen.
Leuke en gezellige dag was weer geslaagd.
(Rene M, Rene LN, Eric)

 

Donderdag 5 juni - vrijdag 6 juni 2014, Assen en

Donderdag met Racecracks.nl op Assen. Helaas was het wisselvallig weer. 's-Morgens de eerste

2 sessies droog kunnen rijden. Door het wisselvallige weer later die dag, was de juiste bandenkeuze lastig.

Gelukkig hebben we de laatste lange sessie, van 25 min, op een (constant) droge baan kunnen rijden.

Hierdoor de smaak weer te pakken kunnen krijgen. Rondetijden hier te vinden.

's-Avonds liep de paddock vol ivm de races en kwalificaties voor de vrijdag en zaterdag. Hierbij ook

weer de nodige bekende gezichten gezien.

Vrijdag met CRT nog een dag op Assen. Deze dag zou het warm en zonnig weer worden. In de groep

sportgridtime werd vanaf sessie 1 meteen flink doorgereden. Bovendien werd de nieuwe Ruskenhoek

gereden wat wel even wennen is. Man, wat gaat die bocht hard! Op deze warme dag hebben we nog

bezoek gekregen van Jan, onze knutselfotograaf.

Uiteindelijk heeft iedereen zijn Persoonlijk Record wederom verbeterd. We kunnen het dus toch nog!

Hebben alleen wat warmer weer nodig. Rondetijden CRT dag.

Als afsluiter van de dag onderweg richting huis wat gegeten op een zon overgoten terras. Kortom, het

waren weer twee fantastische dagen.

(Ron, Rene, Eric)

 

Vrijdag 9 mei 2014, Assen 14oC

Vrijdag 9 mei naar Assen met Pro-Speed. Helaas ook deze keer weer op een nat Assen.

Deze duitse organisatie zegt daarom ook: "Assen, immer nasse".

We kwamen donderdag avond aan met regen. Gelukkig stond de trailer op een van de

meest strategische plaatsen op de paddock en uit de wind. Binnen 'no-time' stond de tent

met de motoren aan de trailer.

Gezien de weersvoorspelling, eerst allemaal regenbanden gewisseld voor we aan het bier gingen.

Heerlijk uitgeslapen zijn we vrijdag ochtend begonnen aan onze eerste ronden. Meeste kwamen

met geknepen billen van de motor af. Tsja, regen rijden ligt niet iedereen. Door het slechte

weer is er dermate weing animo, dat er een 'open pitlane' was en konden vrijwel onbeperkt

rijden. Tussen de hoosbuien door scheen waarachtig de zon en ontstond er een half droge baan.

De beide Rene's waagde de gok op droog weer banden en kwamen na 2 ronden weer nat terug.

Ron en Eric bleven de hele dag op regenbanden en hebben lekker (leren) rijden in de regen.

Tijdens de laatste sessie hebben we zelfs een tank leeg gereden. Uiteindelijk een PR op

een (klets) natte baan gereden.

Veel geleerd maar volgende maand toch graag een droge baan. Fotograaf Jan was er ook gezellig bij.

klik voor foto's...

(Ron, Rene M, Rene le N, Eric)

 

Vrijdag 4 april - zondag 6 april 2014, Alcarras 25 oC.

Dinsdag avond 1 april (geen grap), zijn we vertrokken richting Spanje. 's Avonds in Frankrijk

prima geslapen in de nieuw geprepareerde trailer. Volgende ochtend om 0830u weer verder.

Deze keer via een alternatieve route. 's-Avonds via de Pyreneeen laat aangekomen op circuit

Alcarras, waar het behoorlijk regende. Donderdag een mooie plek opgezocht en rustig alles

opgezet. Die avond meteen de proef op de som; het stormde behoorlijk maar de tent en trailer

stonden stevig.

Inschrijven bij de organisatie (Bike-promotion) verliep wat rommelig. Waren een aantal rijders

met Moriwaki en Moto2 en 3 die gingen testen. Zo kwamen we ook WK supersport rijder

Tony Covena nog tegen die wat ging testen.

Gelukkig scheen vrijdag de zon vol op maar stond er nog wel wat wind. Al snel zat er een aardig

tempo in en reden we nog maar 2 seconde van onze PR af. Niet slecht na een winterstop van 8

maanden. Doordat we behoorlijk last hadden van de Moto3 rijders zijn we naar een andere groep

gegaan.

De zaterdag was het weer een paar graden warmer en de wind ging liggen. Op deze dag zijn we

uiteindelijk weer naar de 1e groep terug gegaan omdat de moto3/moriwaki rijders in groep 2 zijn

gezet. Later op deze dag kwamen grote trucks aan van de diverse teams (Pata Honda, Kawasaki,

Pirelli etc) voor de trainingen en races in de dagen erna.

Zondag was het weer warmer wat voor goede grip zorgde. Hebben allemaal onze PR weten te verbeteren.

Heerlijke dag om de openingstraining mee af te sluiten. 's-Avonds rustig alles ingepakt en de volgende

ochtend weer huiswaarts gereden. Deze keer maar via Barcelona om de truck te ontzien.

Eind van de avond, ergens in Frankrijk, een goed geblakerd stuk vlees naar binnen gewerkt en ergens

voorbij het altijd gezellige Parijs overnacht.

Prima start van het seizoen!

(Rene, Ron, Eric)

 

 

 

 

 Copyright  knutselracing.nl   Last updated: 08 mrt 2017