• Home

• Wie zijn wij?

• Foto galerij

• Gastenboek

• Links

• Tools

• Restricted Area

• Archief

    - 2016

    - 2015

    - 2014

    - 2013

    - 2012

    - 2011

    - 2010

    - 2009

 

• Contact

  

Hieronder staan de verslagen van het derde knutsel-circuit-seizoen; 2011.  In maart 2011 zijn we

van start gegaan in het Spaanse Alcarras. Een goed begin en een wat minder einde.

Helaas zat het weer deze zomer niet mee. Desondanks toch weer wat progressie gemaakt.

 

Maandag 3 oktober 2011, Zandvoort 

 Afsluiting van het seizoen met een MSL cup dag. Helaas heeft Ron op het laatst moeten afzeggen voor deze mooie dag. Zoals gewoonlijk

weer op tijd aangekomen op CPZ. Alleen was het nu nog donker (oktober). Na alle bekende taferelen voor het eerst de baan verkennen.

Ja, hij was nog precies zo als een paar maanden terug. Hebben allemaal lekker onze rondjes kunnen rijden tot de middag.

Nieuw was dat er 's-middags 2 races (MSL-cup) gereden zouden worden. Na enkele ronden tijdens race 1 ging er eens spectaculair

onderuit. Dit gebeurde echter net voor Rene waardoor ontwijken onmogelijk was. Gevolg een gehavende motor en wat flinke blauwe

plekken. Tijdens race 2 heeft rene met een andere motor (bedankt Jos) en helm de race gereden. Echter hebben we dit allemaal wat

rustiger aan gedaan. Vonden het wel genoeg brokken voor 1 dag.

De afsluiting bij Mickeys was gezellig en goed georganiseerd door MSL. Vis uit de frituur en vlees van de BBQ. Waren ook nog een hoop

andere bekende die het seizoen kwamen afsluiten (sommige alleen 's-avonds).

Komende wintermaanden staan in kader van herstel en onderhoud van de motoren voor alweer het 4e knutsel seizoen; 2012.

Hierbij wil ik alle organisaties, vrienden, bekende en familie leden bedanken voor het afgelopen seizoen.

(Jos, Fer, Rene, Eric).

Zondag 25 september 2011, Nürburgring

 Deze circuitdag (PF88) wordt gereden met Bike Promotion.

Zaterdagavond na een rit van ongeveer vier uur, 's avonds om 11 uur aangekomen aan de Nurburgring in de Duitse Eifel. De motoren

en toebehoren in de zeer ruime pitbox gezet. Het circuit, waar ook Formule-1 gereden word, heeft zeer professionele faciliteiten.

 Na een biertje gaan slapen in de bus. Volgende ochtend met een strak blauwe lucht, na het ontbijt, inschrijving en keuring voor het

eerst de baan op.

Is een lastige baan maar wel zeer uitdagend. Door de hoogteverschillen kan je sommige bochten niet overzien, dan weer gevolgd door

mooie chicanes en lange stukken. Door het ideale weer (20-25 graden en geen wind) verliep de dag prima en konden we allemaal

redelijk onze draai vinden.

Deze baan is zeker nog een bezoek waard.

(Jos, Rene, Ron, Eric).

 

Woensdag 31 augustus 2011, Assen (ZAC)   /

 Wedstrijd georganiseerd door RSZ Motorsport. De dag bestaat uit een vrije training, een kwalificatie en twee races.

Omdat we het hele jaar nog niet met de ZAC hebben geraced, hebben we ons ingeschreven in de S0. Eerste sessie was op een natte

baan waar Eric bij het opkomen van het rechte stuk bijna onderuit ging (koude banden).

Tweede sessie was het droog en kon er redelijk worden doorgereden. Hierdoor beide een PR gezet. Rene moest meteen een groep hoger

gaan rijden -de S1- en Eric in de S2.

De eerste race was werd plots zo nat dat wij samen met meerdere andere rijders naar binnen zijn gegaan (beide een DNS).

Tweede race aan het einde van de middag was wel droog maar viel niets meer te halen. Gewoon een paar rondjes achter de meute

aan gereden. Na afloop lekker gedouched en huiswaarts gereden.

(Eric, Rene)

 

Zondag 31 juli 2011, Zandvoort

 Na bijna 2 maanden weer eens de baan op. Deze keer weer het oude vertrouwde Zandvoort met MSL. We hadden met zeven man

twee pitboxen gehuurd. Ferry van Rijn was er om te trainen en als technisch adviseur voor de knutsels. (Bedankt nog Ferry).

Verder niet veel anders... Toch waren er wat zaken anders.

Rene en Eric reden rustiger en soepeler en toch sneller en de banden sleten heel mooi af. En dat op Zandvoort!!

Bij Rene was in een paar sessies zijn "slider" op en Eric verloor er een. Ron reed lekker zijn rondjes; Waarschijnlijk een nieuwe PR.

Later bleek zijn PR met maar liefst 12 sec te zijn verbeterd!! Gastrijder Peter vond het rijden op een SuperSport machine toch wel

anders dan een BMW (GS) maar wil graag nog eens rijden.

Tussen alle natte dagen door was het deze dag lekker droog en vrij zonnig. De dag afgesloten aan de (buiten)bar waar we diverse

goede gesprekken hebben gevoerd. Gelukkig hadden we een (vrijwillige) BOB, zodat we de pizza tent in Zandvoort nog konden vinden.

(O ja, de uitrit van het parkeer terrein op de Zandvoortse boulevard is maar 2,10m hoog).

(Rene, Eric, Ron en gastrijder Peter).

Vrijdag 10 juni - Zaterdag 11 juni 2011, Oschersleben  /

 Deze twee daagse training is gereden met Speer-Racing. Plattegrond van het circuit kun je hier bekijken en de foto's hier.

Doordat er te weinig rijders hadden ingeschreven werd er in 3 in plaats van 4 groepen gereden (snelste 2 groepen samen).

De eerste dag waren er 9 sessies te rijden, waarvan we er acht hebben gereden. Was goed omdat het een nieuwe en lastige baan is.

's-Middags nog een bronto-burger gegeten en ter vergelijk 's-avonds bij een Grieks restaurant gegeten.

 De tweede dag is het in de middag enkele uren nat geweest waar alleen regen specialist Ron nog wat rondjes heeft gereden.

Vanaf vier uur tot kwart over vijf was het vrij rijden. Lekker wat droge circuit kilometers gemaakt. Fer moest het gevoel weer een

beetje terug zien te vinden wat uiteraard gelukt is.

Speciale gast en monteurTom heeft een goede indruk achtergelaten maar moet nog leren wat respect te hebben voor de gevestigde garde.

(Fer, Rene, Eric, Ron, Jos, Iwan, Tom)

 

Vrijdag 27 mei 2011, Assen 

 Deze training is gereden bij ProSpeed. Is de eerste dag van een drie daagse training. Donderdag avond laat aangekomen waar

er al nieuwe banden in de voor ons geregelde pitbox lagen. Sleutel bij de brabantse delegatie van het team opgehaald (waren er

's middags al). Bedankt Ruud! Vervolgens de spullen uitgeladen, biertje gedronken en naar bed.

's Nachts was er erg veel regen gevallen waardoor we de ochtend begonnen bij de ' bandenboer' om regenbanden te laten monteren.

De natte baan was een goede test om soepel te leren rijden. Steeds een stukje sneller en makkelijker. Tijdens de eerste drie sessies

was het met een zogenaamde open pitlane; je mag de baan op wanneer je wilt tot de eerste groep weer gaat beginnen.

 Tijdens de vierde sessie werd de baan zo snel droog, dat na 1 ronde alle knutsels de pitbox in gingen om droog weer banden te monteren.

Eindelijk een sessie waar eens behoorlijk gas kon worden gegeven, op de bekende plekken na dan (o.a Ruskenhoek).

 Vlak voor aanvang van de 5e en laatste sessie begon het weer te hozen en hebben we de boel ingepakt en zijn na een biertje

huiswaarts gegaan. Ondanks het weer hebben we toch wel een leuke en leerzame dag gehad.

(Rene, Eric, Ron, Jos)

Dinsdag 24 mei 2011, Mettet 

 Deze training wordt gereden met RaceCracks. Onze vakantie knutsel komt speciaal overgevlogen om de motor om te bouwen en

vervolgens een stukje te touren.

 Fer reed achter zijn naamgenoot en organisator (Ferry) aan naar het circuit Mettet in Belgie. Vanuit Poeldijk om 2 uur vertrokken. Het

was al een aardige race om Ferry te volgen, links, rechts en dan toch op het laatst weer rechtdoor.. maar ik kon er achter blijven en ben

er dan toch nog aangekomen... na ruim 2,5 uur.  Op dat moment was er nog een belgische organisatie bezig en na een uurtje kon de bus

uitgeladen worden. Daarna met de auto de baan op om de pillonen uit te zetten op de instuur punten en de apex (weet nu eindelijk

waar die ligt). Hiebij werden veel tips en andere info verstrekt om lekker over de baan te kunnen gaan.

 Omdat het al vele maanden geleden was, is Fer rustig in groep 2 begonnen.  Achteraf een goede keuze want er moest weer hard

gewerkt worden. Vooral de instuurpunten waren lastig. Door de goede (en later bijna prive) instructie kon de instructeur (Kevin)

goede tips geven waardoor het steeds beter ging.

 Door een probleem (met de spacers in het achterwiel) de derde sessie niet gereden.

Mooie dag geweest en het vertrouwen komt weer terug.

(Fer)

 

Vrijdag 29 april 2011, Zandvoort 

 Deze zonnige circuit training werd gereden met MSL (MSL-cup dag) bij temperaturen van 18 graden.   Op tijd aangekomen op

het vertrouwde circuit. Een pitbox gedeeld met een van de bekende gezichten. Voorzichtig in groep 3 ingeschreven omdat het voor

het eerst dit jaar is op CPZ.

Achteraf bleek dit niet de beste keuze, zelfs niet toen Iwan een pillon in Rene z'n voorwiel plantte. Gelukkig bleef de schade

beperkt tot wat (diepe) krassen en een gedeukt ego. De volgende sessie werd er gewoon weer verder gereden een ronde tijd die

ruim 2 seconde sneller was. Dat is de mentaliteit.

 Door deze tijden moesten Rene en Eric alleen wel de race rijden in de A-groep. Ondanks dat dit de groep van veel snellere rijders

is, hebben Rene en Eric aardig hun mannetje gestaan met een 11e en 10e plaats.  Bijbehorende ronde tijden liegen er niet om (vergeleken

met afgelopen jaar); Rene een 2:06.0 en Eric een 2:04.8. Helaas kon Iwan niet aan de race deelnemen ivm een lekkende uitlaat.

Aangezien het de dag voor Koniginnedag was, werd er samen met de 's-middags gearriveerde toeschouwers Peter en Ad, even

goed nagekaart in Mickey's bar.

Ondanks enige strubbelingen is ook dit weer een fantastische dag geweest. Volgende keer toch maar in groep 4 inschrijven.

(Eric, Rene, Iwan)

Maandag 28 maart - donderdag 31 maart 2011, Alcarras 

 Met ProSpeed naar het Noord Spaanse Alcarras. Hier kan je vast de plattegrond van het 3743 m lange circuit bestuderen.

Zaterdag 26 maart vroeg vertrokken en via een overnachting in Ales door naar Alcarras. Goed weer met dag temperaturen tussen de

19 en 25 graden. Hebben goed gebruik gemaakt van de vele beschikbare circuit sessies (meer dan 170 rondes).

Iedereen heeft erg veel progressie geboekt, mooi weer gehad en het was erg gezellig.

Het uitgebreidde verslag kun je hier vinden.

De foto's van Alcarras zijn wel vast te zien en een filmpje van de 3e dag.

(Ron, Rene, Eric, Jos)

 

 

 

 Copyright  knutselracing.nl   Last updated: 08 mrt 2017