Home

Wie zijn wij?

Foto galerij

Gastenboek

Links

Tools

Restricted Area

Archief

    - 2016

    - 2015

    - 2014

    - 2013

    - 2012

    - 2011

    - 2010

    - 2009

 

Contact

  

Archief; Verslagen van 2010. In maart 2010 zijn we gestart met twee nieuwe 'knutsels' Robert en Iwan.

2010 was een bewogen jaar met valpartijen, pech, PR's, veel regen en vooral veel gezelligheid!

 

 

Zaterdag 2 oktober 2010, Zandvoort

 Onderweg naar Zandvoort regen. Bij het inschrijven eerst ff lekker zeiken over de kortingsactie die we zijn misgelopen door te

vroeg in te schrijven. Omdat de baan nat was met regenbandjen begonnen. De eerste sessie werd na een halve ronde met rood

afgevlagd i.v.m. olie spoor op de baan. Sessie over.
Voor de tweede sessie ff lekker zeiken over bandenkeuze. Uiteindelijk Rene op super corsa's en Ron op regenbanden, tenslotte

niet voor niets een extra setje wielen vanuit Belgi ingevlogen. De baan bleek al droog te zijn voor regenbanden, foutje bedankt.

Derde sessie, droge baan dus allebei op super corsa. Deze sessie duurde een half uur i.v.m. de afgebroken eerste sessie.

Dat moet wel de oorzaak zijn van het beetje spierpijn.
Tijdens de vierde sessie werd het oud Hollands spelletje pion werpen nog even opgevoerd. Rene raakte, tijdens een wel overwogen

en zeer doordachte inhaal manoeuvre, in "bos uit" met zijn knie vol gas een pion die Ron vervolgens te nauwernood kon ontwijken.

Vijfde sessie was de cuprace. De zon ging schijnen dus Rene legde er nog even een slickje onder om goed te kunnen presteren in de

MSL-cup. Bleek uiteindelijk geen reet uit te maken omdat groep 3 en 4 waren samengevoegd tot 1 cuprace met 43 man. Mag je raden

wie vanaf plaats 43 vertrok. Het cupreglement heeft veel weg van Amsterdams klaverjassen, dus (weer) ff zeiken bij de organisatie.

Rene kan het kampioenschap van groep 3 dus wel op z'n buik schrijven. Eric zocht contact, dus kwam nog even langs om het knutselseizoen

op een waardige manier af te sluiten.
Voordeel van de samenvoeging van de cuprace voor groep 3 en 4 was dat we na afloop nog een uurtje (extra) vrij mochten rijden.

Ron heeft de tweede aanslag op n dag te nauwenood overleefd; En van de marshalls verloor vlak voor zijn voorwiel z'n onderkuip.

De opvolgende ronde was de betreffende marshall met stoffer en blik bezig om de restanten bij elkaar te vegen, foutje bedankt.

Direct na de laatste sessie ging de hemel weer open dus in een drafje naar Mickey's bar. Alles bij elkaar weer lekker geknutseld en

organisatie MSL bedankt voor de fantastische dagen in 2010.
MSL-cup (Ron, Rene)

Maandag 13 september 2010, Zandvoort 

 Op het laatste moment besloten toch maar te gaan rijden. Het weer zag er aardig (zonnig) uit met temperaturen tegen de 20 graden. 

Meerdere dachten er zo over want groep 4 al vol zat. Daarom maar in groep 3 meegereden om eens wat te oefenen.

Patrick (Marshall MSL) heeft mij nog 2 sessies voor gereden zodat ik aan mijn techniek kan werken. Geen PR, wel een leuke dag.

Mooie afsluiting van het seizoen.

MSL-Cup (Eric)

Vrijdag 27 augustus t/m zondag 29 augustus 2010, Assen  

 De donderdag vast vertrokken naar Assen om de pitbox te regelen. Eind van de middag de motoren te drogen gezet in de pitbox.

In de loop van de avond kwamen de andere knutsels ook binnen. Pitbox ingeruimd en de motoren vast klaargezet voor de eerste dag.

Na een heerlijke nachtrust in de pitbox - i.t.t. Val de Vienne - rustig aangekleed want het regende flink. Werd erg weinig gereden.

Sommige met regenbanden trotseerde de natte baan. Gelukkig brak later de zon door waardoor de laatste sessie nog droog hebben

kunnen rijden.  's-Avonds gezellig nagepilst met bekende van de ZX-R club.

Zaterdag ochtend werden we wakker door een zonnetje. Iedereen op de paddock was vrolijk, wellicht alleen de "banden boer" niet.

Eerste twee sessies allemaal lekker kunnen rijden en werden meteen PR's gereden. Helaas gooide de regen wederom roet in het eten.

Uiteindelijk laatste sessie weer droog gereden om de tijden nog strakker te zetten.

's-Avonds heerlijk een pizza gegeten in het centrum van Assen. Aangezien er niet veel te beleven viel terug gegaan naar het circuit

waar we in de " Kawa-pitbox" nog met een groep hebben gedronken. Was erg gezellig ondanks de regen en onweer.

Zondag ochtend begon het rijden pas om 11 uur. Was zowaar droog geworden. Dit was echter van korte duur. Vanaf 12 uur ging de

hemelpoort wagenwijd open. De een na de ander vertrok. Een enkeling bleef om te regenrijden.

Kortom, een gezellig weekend met erg veel regen. De volgende keer allemaal op regenbanden!

ProSpeed.de (Rene, Fer, Ron, Eric, Robert, Iwan)

 

Dinsdag 27 juli 2010, Zandvoort 

 Een ideale dag om te rijden. Om 9.00 uur een paar druppels regen om iedereen op scherp te zetten. In de loop van de dag

liepen de rondetijden van Eric en Ron alleen maar op, al het pushen en bijten ten spijt. Bij het uitlezen van de laptimer blijkt de

tijdwinst niet te zitten het later remmen maar juist door (Jeroen/Amazing Ty) relaxt rijden en dat is kicke!

 In de pauze kwam Kerstin met de Danille en Suzanne nog langs om ons de laatste 2 sessies aan te moedigen.  Zie foto's.

Na het nodige motorgelal aan Mickey's bar nog even een vurig (leg het pleepapier alvast maar in het vriesvak) pizza tje gegeten

aan de boulevard van Zandvoort. Jammer van de hoogte beperking van 1,8 meter, bij het uitrijden van de parkeerplaats, waardoor

we de boulevard, erg knutselracing, in zn achteruit moesten verlaten.

Op de terugweg een flinke stortbui waarbij de onderkuip na het verwijderen van een litertje water ook weer keurig schoon is.

Alles bij elkaar toch een super dagje.

MSL (Ron, Eric).

 

Zondag 18 juli 2010, Zandvoort

 De weersvoorspellingen waren goed dus weer tijd voor een dagje Zandvoort, op het circuit wel te verstaan. Dit keer geen files

(vakantietijd) dus lekker op tijd aanwezig. Het keuren van de motoren en het bijwonen van de briefing beginnen al (bijna) routine

te worden. Bij de briefing bleek dat het reglement van de MSL-Cup is aangepast;
Van de groepen 3 en 4 strijden de veertig snelste in groep A en de andere veertig rijders in groep B om de punten in de MSL-Cup.

Hoe dat later in het totaal klassement moet, als je in zowel groep A als B hebt gereden, weet nog niemand.
Het racen begon met een half uurtje vertraging. De baan moest nog eens grondig geveegd worden na een auto evenement op de

zaterdag ervoor.
Na wat nuttige tips van Hendrie hebben we wat nieuwe lijnen uitgeprobeert.  Op basis van de rondetijden mochten Rene en Ron

in B-groep starten. Deze keer geen erepodium voor Rene, ondanks de aanmoedigingen van Irma, Naomi en Lynn, maar ook geen

rode lantaarn voor Ron omdat niet iedereen de race heeft uitgereden.
Tijdens het netwerken na de race bleek er best wat belangstelling om de "knutsel racingday's" op e.o.a. Frans circuit wat verder

uit te werken. Wordt vervolgd dus. Alles bij elkaar weer een geslaagd dagje. Foto's van deze dag zijn hier te vinden.
MSL (Rene, Ron).

 

Maandag 12 juli 2010, Zandvoort

 Jos (the coach) en Knutsel Fer waren vroeg aanwezig op Zandvoort. Meteen alle spullen klaargezet in de pitbox. Doordat we
maar met zijn 2en waren hadden we lekker de ruimte. Na het inschrijven de banden warmers erom gedaan. Dat ging bij Jos een stuk

makkelijker dan bij Fer; die was zijn bokken vergeten!! Gelukkig waren er diverse mensen van MSL wat bokjes te leen.
Jos ging als eerste de baan op; rustig aan omdat de baan nog nat was (droogde wel snel op). Vervolgens Fer, maar was nog wat

onwennig ivm de val op circuit Assen 19 juni. Hierdoor durft hij nog niet goed in te sturen en lekker plat de bocht door te gaan.
Zal nog wat tijd nodig hebben om het vertrouwen terug te winnen.
Jos en Fer hadden beide nog een(1) droge sessie. Helaas begon het weer te regenen en hebben maar besloten om de boel in te pakken.
Dus al met al weer geen topdag om te rijden, hopelijk hebben Rene en Ron beter weer zondag 18 juli.
MSL (Fer, Jos)

Vrijdag 2 juli 2010, Zandvoort

 Een dag met bijzonder goed weer. Voor sommige zelfs te warm. In de pitbox was het goed toeven. Shrekman als speciale knutselgast.

We gingen er vanuit dat Fer nu eindelijk ook eens een dag zou gaan rijden. Dat is gelukt al zat het ritme er nog niet helemaal in, bij alle knutsels trouwens. Rene en Eric moesten in groep 4 gaan rijden en dat viel niet tegen.

Het dag schema was aangepast ivm de kwartfinale van het WK2010 Nederland - Brazilie (2-1).

Een gezellige dag bij MSL (Rene, Eric, Fer).

 

Zaterdag 19 juni 2010, Assen

 Zaterdag waren Eric en Rene ook op Assen. Voor deze deze dag werd ook veel regen voorspeld. Elke keer als we de baan op

gingen begon het te regenen. Ondanks dat we op profiel banden zijn overgestapt (geen regenbanden) was het behoorlijk

glibberen en glijden. Was erg lastig rijden. De derde sessie was een droge (en achteraf zelfs de enige). De vierde sessie ging het

niet goed met Fer in de Stekkenwal. Het achterwiel verloor de grip en de motor gleed weg. Fer gleed een meter of 20

over het asfalt en de motor sloeg in de grindbak twee keer over de kop. Fer had buiten een deuk in z'n ego, zelf gelukkig weinig.

De knutsels hebben het nog kunnen vastleggen op film ook. Klik hier.

De motor was er slechter aan toe; alle kuipdelen kapot en subframe op meerdere plaatsen gebroken enz enz.. Gelukkig heeft Fer

nog een ex PORN kuip liggen. Vrijdag 2 juli rijden Eric/Rene en Fer weer gewoon op Zandvoort. Hopelijk dan zonder ongelukken!
 CRT (Rene, Fer, Eric).

 

Vrijdag 18 juni 2010, Assen

 Fer heeft de paddock vast verkent. Deze is ivm het TT evenement -de week erop- grotendeels afgesloten en pitboxen worden

niet verhuurd.  Het was niet echt een mooie dag, maar we hoopten toch op een paar droge sessies. De eerste 2 waren nat en koud

en hebben ook maar enkele ronden gereden. Omdat het er niet uit zag dat het zou opknappen, hielden Robert en Iwan het verder

voor gezien en gingen huiswaarts.  Fer die bleef, want de volgende dag (19 juni) reden we met Eric en Rene.
Gelukkig werd toch iets beter en Fer heeft toen toch nog 2 droge sessies kunnen Knalluh op de baan.
CRT (Robert, Iwan, Fer).

 

Maandag-dinsdag 14 en 15 juni 2010, Zandvoort

 Zondag avond aangekomen op Zandvoort, lekker rustig aan alles uitgepakt en neergezet. Bedje achterin de bus en slapen

maar, morgen lekker Racen!!!

Maandagochtend, motor laten keuren/ingeschreven en alles was goed... Bandenwarmers erop, motor alvast warm laten draaien,

kleding aan en ik mocht de baan op voor de eerste sessie. Drie minuten later ff op het gas, hoor ik me toch een knal!!!

Meteen naar de kant laten rollen en motor uit gezet. Blijkt achteraf dat me kleppen door de cillinder kop zijn geknald (gelukkig

geen olie op de baan).  Maandagavond met 2 andere Knutsels het oude blok eronder vandaan gehaald.

Dinsdag kreeg ik een leenmotor (met dank aan www.4ubikes-parts.nl) en heb dinsdag lekker me rondjes kunnen rijden...
Eind van die dag nieuw blok gekocht en ook die avond weer met Eric en Rene het blok eronder geknutselt. Nu hopen dat die het

weer doet voor vrijdag en zaterdag, dan rijdt het Knutselteam op Assen...  (Fer).

 

Maandag 31 mei 2010, Zandvoort

 MSL-cup dag. We stonden met z'n 3en op de wachtlijst. Ron wist die maandag ochtend zelfs nog niet of hij mee zou kunnen rijden.

Gelukkig was er plaats voor allemaal en zaten ook nog relaxed in de pitbox.

Dag begon zwaar bewolkt en het was fris en (heel) af en toe miezerde het wat. Later in de middag werd het beter en hebben we

zelfs de zon gezien. Voor Ron was het pas zijn 2e ritje dit jaar en moest even in het ritme komen. Gaanderweg ging ook dat beter.

Omdat van Rene en Eric de achterbanden (SuperCorsa's) nodig aan vervanging toe waren (3 sessies), zijn we met een slick

achterband de laatste sessies gaan rijden.

Tijdens de derde sessie heeft Rene een onder de 2.10 gereden en moest daardoor naar groep 4. In de 5e (MSL-cup) sessie mocht

Rene toch de cup-race in groep 3 meerijden. Rene had start plaats 4, Eric plaats 2. De eerste paar ronden heeft Eric op plaats 1

gereden en Rene op 3. Zo'n 2 a 3 ronden voor de finishvlag werd Eric ingehaald en dat is niet meer verandert.

Rene 3e, Eric 2e en beide (weer) hun PR aangescherpt.  Twee knutsels op het ereschavot! Mooie beloning voor een mooie dag.

Foto's staan hier, filmpjes zijn helaas weer niet gelukt.

(Eric, Rene, Ron)

 

Vrijdag 28 mei 2010, Mettet (B)

          * GEANNULEERD *

Deze datum stond gereserveerd voor de ZAC endurance (competitie) op het nieuwe circuit van Mettet.

Wij (Rene, Ron, Eric, Robert) hebben besloten na de ervaring van 15 mei, om deze dag niet te rijden. Inmiddels is de aard

van deze dag door de RSZ organisatie ook gewijzigd. Word een individuele tijdsrit.

 

Zaterdag 15 mei 2010, Mettet (B)

 Vrijdag avond vertrokken naar een chinees hotel restaurant vlakbij het nieuwe circuit van Mettet. (Bij Charleroi).

Lekkere frisse en schone kamers. Denk dat het zo'n graad of 8 was. Best koel zonder verwarming. (Geschikt voor de landmacht).

De circuitdag werd georganiseerd door Eybis en Suzuki. Hierdoor was de beneden paddock niet beschikbaar voor de rijders.

De boven paddock heeft meer weg van een braakliggend terrein met een hek bestaand uit puin. Geen enkele andere faciliteit

beschikbaar. Het circuit is leuk en vrij klein (2280m) met mooi en breed asfalt en enkele uitdagende bochten. Rechte stuk is

relatief lang. Helaas was er ook geen tijdwaarneming. Ondanks dat we ingeschreven hadden in dezelfde groep, reden we alle

drie in een andere groep met nagenoeg dezelfde (handgemeten) rondetijden. Onderling snelheidsverschil in de groepen was groot.

Enkele foto's vind je hier.

Deze dag hebben we gereden om het nieuwe circuit te leren kennen (Robert, Rene, Eric).

 

Woensdag 28 april 2010, (ZAC) Zandvoort

 Heerlijk weer gehad; de beste dag van de week. Dik boven de 20 graden, weinig wind en zonnig. Ideaal dus.

We moesten een beetje aankijken wat de (voor ons) nieuwe organisatie zou brengen. Eerst de keuring (motor, kleding en helm)

en ophalen race-licentie. Was een beetje zoeken hoe alles moet. Werden goed geholpen door alle (ervaren) mede-racers.

Hier ook weer veel bekende gezien en gesproken. Erg gezellig.

Eerste sessie was een training. Begonnen de dag met 41 man. Tweede sessie zou een kwalificatie worden voor de startopstelling.

Helaas waren er nog geen (huur)transponders en werd de 3e sessie (1e race) met willekeurige indeling gestart.

Rene van de 23e plaats en Eric van de 16e plaats. Gelukkig hebben we ons sterk naar voren kunnen werken. Bij aanvang van de

2e race stond Rene al op de 6e startplaats en Eric op de 3e.

De 3e en laatste race vertrok Rene vanaf de 5e plaats, Eric van de 4e. De uiteindelijke uitslag was een 5e voor Rene en 3e plaats

voor Eric. We hebben beide onze PR weer kunnen aanscherpen!

Hadden dit resultaat niet verwacht bij een eerste keer met de ZAC (Zomer Avond Competie). Kortom een super dag!

Inmiddels zijn er al enkele foto's beschikbaar. (Rene, Eric)

 

Zaterdag 17 april 2010, Zandvoort

 's-Morgens in een koud (-1 graad) maar zonnig Zandvoort aangekomen. In de pitbox samen met andere van de RA; Jos, Rob, Peggy

en Fred. Rene Le Noble kwam er ook bij.  Was een lekkere zonnige dag. In de 3e ronde van de tweede sessie liep Eric's motor niet meer

goed zoals het filmpje laat zien. Gelukkig is het probleem nog net voor de laatste (5e) sessie verholpen.

'Bandensloper' Rene ging lekker rond en had het tempo er lekker in zitten. Vierde sessie was de kwalificatie voor de MSL cup

(5e en laatste sessie met rollende start).  Zijn banden hielden het deze keer vol tot het eind van de dag.

Rene startte als 9e en is uiteindelijk als vierde gefinished (met een nieuwe PR) in de klasse 1000cc. Klasse gereden!

Knutsel Ron kwam net voor z'n vakantie nog even aanmoedigen. Gezellige dag geweest.

 

Donderdag 25 maart t/m zaterdag 27 maart 2010, Val de Vienne

 Ondanks de regen toch nog een (1) dag lekker gereden op een voor ons nieuwe baan. Zitten een aantal lastige stukken tussen.

Tweede dag was erg wisselvallig en de derde dag maar besloten naar huis te gaan vanwege de slechte weersomstandigheden.

Pitbox was erg winderig en koud en van tijd tot tijd zelfs nat maar zelfs dit kon de pret niet drukken. Het culinaire

hoogtepunt was zeker de pizza in L'isle Jourdain. Het dieptepunt was Robert die spectaculair de grindbak invloog en niet

verder kon rijden. Zelfs nog niet nadat we zijn motor hadden gefixed (schroef en plak). Beterschap Robert!

Foto's kun je hier vinden. Alle foto's door onze eigen Jan kun je hier vinden (externe link).

(Rene, Ron, Fer, Eric, Iwan, Robert).

 

 

 

 Copyright  knutselracing.nl   Last updated: 08 mrt 2017